سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی عروس

ناگفته های عکاسی عروس-فیلمبرداری عروس

عکاسی عروس یکی از تخصصی ترین شاخه های عکاسی و فیلمبرداری است اگر در این زمینه دنبال اطلاعات کامل و بروزی هستید این مقاله برای همین نوشته شده است .

عروس بنوعی یکی از مهمترین شخصیتهای روز عروسی است و یک عکاس عروس و فیلمبردار عروس موظف است که منحصر بودنش را به قاب عکس و یا فیلم بکشد.

یکی از چالشهای عکاس حرفه ای عروس این است که تصاویری که با چشمان معمولی نمی شود به خوبی دید با یک عکس خوب به رخ بکشاند . مانند احساساتی از جمله قدرت ، آسیب پذیری ، صداقت و زیبایی …


همچنین خواندن این مقاله به تازه عروسان و دامادهایی که هنوز مراسم عروسی شان برگزار نشده توصیه می شود که با آگاهی از این نکات به عکاس عروس کمک شایانی کنند.

عکاسی عروس در گذشته

در فیلمبرداری عروس در گذاشته ، فیلمبردار موظف بود ساعتهای زیادی را بصورت رسمی با لنزهای کم سرعت عکاسی و فیلمبرداری کند اما اما امروزه با وجود لنزهای پرسرعت و ایجاد خلاقیت در فرمهای عکس های عروس و داماد ، عکاسی عروس پیشرفت چشمگیری کرده است.

در سالهای اولیه پیدایش عکاسی ، عکاسی عروس مملو بود از محیطهای شلوغ عروسی . اما امروز با وجود تکنیکهای ظاهری این کلاسیک بودن بهم ریخته است. هر چند از آن دوران پرتره های عروسی زیادی بجا مانده است اما اکثر عکسهای قدیمی بخاطر عدم وجود تکنولوژی نوین امروزی عکسهایی بدون روح تلقی می شوند و خشک هستند.

در ادامه به عواملی و فاکتور های مهمی در عکاسی عروس اشاره می کنیم که رعایت هر کدام می تواند قدرت و توان بیشتری به نمونه کارهای عکاس عروس بدهد.

فوندانسیون موفقیت درعکاسی عروس

ایجاد دوستی ومحبت

1- ایجاد دوستی ومحبت . هر عکاس موفقی می داند که مهمترین عامل موقیتش این است که قبل از عروسی ، بهترین دوستان و اقوام درجه یک عروس و داماد را بشناسد. شاید بواسطه زندگی پر مشغله امروزی هیچ وقت پیش نیاید هم پدر و مادر عروس و هم داماد در کنار هم و باهم کنار عروس و داماد قرار بگیرند. در واقع شکار این لحظه ه از بدیهی ترین عوامل موفقیت در عکاسی عروسی است که البته امروزه این امر بصورت تصنعی ساخته می شود که عکاسان حرفه ای سعی می کنن این محیط را طبیعتی به رخ بکشند.

حتی در پرتره های عروس و داماد این محبت و دوستی در کنار سایر دوستان می تواند با ژستهای متفاوت به حس ماندگاری عکس کمک شایانی بکند.


مشاوره با عروس و داماد در جهت زاویه بندی مناسب

2- مشاوره با عروس و داماد در جهت زاویه بندی مناسب . برای گرفتن بهترین تصاویر یک عکاس عروس مدام در جهت پیدا کردن بهترین زاویه هاست و با حرکت از راست به چپ و به بکارگیری کلمات و لحن مناسب(مانند “متشکرم” “عالی بود ” ) و همگام با عروس وداماد می تواند در این عرصه نقش آفرینی کند.


عکاسی چشمان عروس

3- عکاسی چشمان . همیشه همه چشمان به یک اندازه نیستند . بخصوص در عکاسی عروس و داماد برای اینکه به عکس تعادل بهتری داده شود عکاس حرفه ای عروس با بازی با لنز دوربین عکاسی به این امر می رسد. با قرار دادن چشم کوچکتر به نزدیک لنز دوربین ودور کتر چشم بزرگتر از لنز دوربین این تعادل را به همراه خواهد اورد.

این مقاله ادامه دارد ….